Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Lite av varje

Av Annelie Appelqvist - 30 april 2014 13:39

Länge sen igen jag skrev här. Men det är rätt lugnt nu.

Nixa växer och frodas och kommer nog bli grymt fin. Pälsen kommer fint och färgen håller i sig :-)

Kroppsligt är hon jämt och fin. Större än Tara kommer hon bli, garanterat. Träningsmässigt fungerar hon toppen! Spår och rapport verkar hon gilla, vill aldrig sluta! Ringträning går också bättre nu, nu fattar hon att hon inte ska kasta sig handlöst efter godisen :-) Nästa helg...dvs 11 maj ska vi på hennes första utställning, det är en liten valputställning i Sundsvall, är även barn med hund där så Nathalie ska få testa :-) Så på Lördagen (10e) ska Nathalie och Nixa på Handlingskurs i Gällö :-) Blir hur bra som helst. Gissa om Nathalie pratar om utställningen och kursen?! :-D

Båda mina fyrbenta töser leker så fint ihop och dom trivs tillsammans, Tara som blir 8 år i höst leker ibland värre än va Nixa gör! Helt otroligt vad hon är smidig och snabb denna lilla dam :-)

Ibland funderar vi om Rocky (vår bortgågna schäfer) lever igen genom Nixa, hon sitter på samma sätt, lurpassar på Tara på samma sätt....massor av smågrejer som han hade för sig gör hon lika.

Blir tyvärr ingen briardspecial för oss...fick operationstid den 15 och den 16e hade jag tänkt köra ner. Men det går ju bara inte. Så trist, som jag sett fram emot att träffa alla människor jag bara pratat med på facebook. Men men.

Började få ont i handleden 2011...och nu först är felet hittat....menisken i handleden är tunn och ostabil...så nu ska dom göra en fraktur i armen och kapa ner en bit så menisken blir sträckt...så får förvänta mig en lång sjukskrivning är ja rädd. Hatar att vara hemma och att vara beroende av andras hjälp är nog det värsta. Kommer ju nog inte kunna köra bil på ett tag...till och med disk, dusch osv...hundarna turas jag och vår hundvakt om att ha :-)


Nåja, ha de gott ni som läser :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Appelqvist - 18 mars 2020 05:45


Varit ganska lugnt ett tag nu, i fjol hann vi med en ny titel, RLD N. I år tänkte jag vi ska träna för att tävla bruks och patrull. Mixxa har coolat ner sig aningen, eller samlar sig. Vi tränar även löpning ihop för att försöka komma med på dogat...

Av Annelie Appelqvist - 10 januari 2019 10:32


Har varit väldigt stiltje, men by tänkte jag ta tag i uppdateringar. Under 2018 har mixxa lyckats få 2 ny titlar: Tjänstehund patrull LD startklass Har Tänkt att inte ha hemsida utan bara använda bloggen, så håll koll! ...

Av Annelie Appelqvist - 28 februari 2017 09:10

Helgen har varit helt otroligt rolig! Mixxa hade så kul och hade så höga förväntningar varje gång vi skulle entra planen    Lydnaden började vi jobba med, och det känner jag att vi kan kan fixa själva, men det är skyddsträningen jag är lite "nervös...

Av Annelie Appelqvist - 20 februari 2017 10:00

I helgen har vi varit på utställning :-) Lördag: Mixxa blev BIR och BIS 3, så glad men vi har mycket att jobba på för att det ska se bättre ut, hehe hon är ju en riktig duracell    Kritiken: Långsträckt, välutfyllt huvud. Utmärkta mörka ögon, väl...

Av Annelie Appelqvist - 14 februari 2017 08:26

Nu ska vi ta nya tag igen med både hemsida och blogg. Nu har Mixxa hunnit bli 8, snart 9 månader. Tiden rusar iväg! Vi har hunnit vara på 4 utställningar. Vi ska även gå kurs i mondioring, vilket jag tror kommer passa henne yppeligt! Hon är såå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards